top of page

מהן התחנות במסע הריון?

שמש חמימה של חורף בתל אביב שוטפת את הקליניקה, תה נמזג לכוסות ואנחנו מתחילות לדבר. בודקות יחד מהן התחנות במסע הריון? בדיקות רפואיות, מפגשים עם אנשי מקצוע, פחדים, משאבים, מערכות תמיכה ותובנות שנובטות אט-אט.

השבוע הדס שורץ הפיזיותרפיסטית הייתה וטיפלה בנשים בקליניקה. הדס משלבת בין טיפולי ארויגו ועיסוי רחם לפיזיותרפיה של רצפת האגן. כמה חשוב להזכיר לעצמנו כל פעם מחדש עד כמה טיפולי גוף משמעותיים בליווי ההיריון שאנו רוצות להעניק. המילים מגיעות תמיד עד גבול מסוים, טיפולי הגוף כאילו נכנסים מדלת אחרת, מגיעים ונוגעים בנפש.

ברגעים כאלה בקליניקה אני מרגישה איך השהות ביפן עדיין מהדהדת בי. נזכרת בביקור במקדש Shunkoin בקיוטו, בשיחה עם הנזיר הבודהיסטי על השוני בין גן הזן היפני לגן המערבי. זה המערבי מתמקד בנקודת מיקוד עיקרית ב-focal point, לעומתו הערך המשמעותי בגן הזן הוא האיזון. אני חושבת על האופן שבו מעקב ההיריון המוכר והרפואי מתייחס לנשים - ישנה הרבה התייחסות לאבחון וגילוי מומים והתייחסות ללידה כמו אירוע מרכזי שכל הפוקוס פונה אליו. ליווי ההיריון שאנו רוצות להעניק שואף להיות גן זן יפני - הערך העיקרי בו הוא caring וניסיון לאזן בין גוף לנפש, עם תשומת לב מיוחד ל- well being, ולא רק לחוויה מבודדת שמסתיימת באמא בריאה ותינוק בריא. בעיתון סוף השבוע סמדר רייסנפלד כתבה על ׳הומיאוסטסיס׳ עקרון חיים בסיסי שמשמעותו שמירה על סביבה פנימית יציבה למרות השינויים החלים בסביבה החיצונית. מחוץ לקליניקה שקיעה תל אביבית של חורף, אני נותנת הכרה לכך שמסעות ההיריון אינם קלים תמיד, וכדאי וצריך לתת הכרה לכך שזה נורמלי. הריון הוא גם נס, אבל גם טלטלה ויציאה מאיזון. כשניתן לכך מקום תהיה אפשרות לחוש איזון מחדש. ביום שלישי תגיע Karine Kedar מטפלת ברפואה סינית ויפנית לטפל בנשים ולאזן גוף ונפש .

Recent Posts
Archive
Follow Us
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon
bottom of page